DİYARBAKIR KOCAKÖY İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Sıkça Sorulan Sorular

Sıkça Sorulan Sorular

  • İlkokul ve ortaokullarda ders ve teneffüs süreleri ne kadardır?

    Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 6 ncı maddesinin ikinci fıkrasının (a) ve (b) bendinde;

    “Bir ders saati süresi 40 dakikadır. Okul yönetimince teneffüsler için normal eğitim yapılan okullarda en az 15 dakika, ikili eğitim yapılan okullarda ise en az 10 dakika süre ayrılır.

    Normal öğretim yapılan okullarda yemek ve dinlenme için en az 40, en çok 90 dakika süre verilir. Bu süre okul yönetimince okul çevresinin şartlarına göre düzenlenir, il/ilçe millî eğitim müdürlüğüne bilgi verilir. İkili öğretim yapılan ilköğretim kurumlarında sabahçı ve öğlenci grup öğrencilerinin çıkış ve girişleri arasında en fazla 30 dakikalık süre ayrılır.” hükümleri doğrultusunda ders ve teneffüs süreleri düzenlemektedir.

  • Okula başlama yaşı nasıl belirlenmektedir?

    Anayasamızın 222 Sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu’nun 3.maddesinde(Değişik:27/6/2019-7180/2 md.) ’’ Mecburi ilköğretim çağı, 6-14 yaş grubundaki çocukları kapsar. İlkokulların birinci sınıflarına o yılın 31 Aralık tarihinde 72 ayını dolduran çocukların kaydı yapılır. Ancak çocuğun gelişim durumuna bağlı olarak okula erken başlaması veya kaydının ertelenmesi ile ilgili hususlar yönetmelikle düzenlenir. ’denilmektedir.

    İlköğretim Kurumlarına kayıtlar Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 11. Maddesine göre yapılan iş ve işlemler aynı Yönetmeliğin 11 inci maddesinin ikinci ve üçüncü fıkraları, beşinci fıkrasının (a), (b), (c), (ç) ve (d) bentleri, altıncı fıkrasının (a) ve (b) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

    "a) Anaokulu, ana sınıfı ve uygulama sınıflarına, kayıtların yapıldığı yılın eylül ayı sonu itibarıyla 57-68 aylık çocukların kaydı yapılır. Okulun kayıt alanında ikamet eden ve bir sonraki eğitim ve öğretim yılında ilkokula başlayacak çocukların kaydı yapıldıktan sonra fiziki imkânları yeterli olan anaokulu ve uygulama sınıflarına 36-56 aylık, ana sınıflarına ise 45-56 aylık çocuklar da kaydedilebilir.

    b) Bir grup oluşturabilecek kadar çocuk bulunmayan okullarda 36-68 aylık çocuklar aynı ana sınıfına kaydedilebilir.

    c) İlkokula kaydı bir yıl ertelenen ve bir önceki yıl okul öncesi eğitim almamış olan 69-71 aylık çocuklara, okul öncesi eğitim kurumlarına kayıtta öncelik tanınır.

    ç) Eğitimlerine tam zamanlı kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla devam eden öğrencilerden okul öncesi eğitimde bir sınıfta bulunacak özel eğitim ihtiyacı olan öğrenci sayısı 7/7/2018 tarihli ve 30471 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği hükümleri doğrultusunda düzenlenir.

    d) Eğitimlerini tam zamanlı kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla sürdüremeyecek durumda olan ağır düzeyde yetersizliği bulunanlar ile birden çok yetersizliği olan çocuklar, bu kurumlarda fiziki mekânın uygun olması ve özel eğitim öğretmeni istihdam edilmesi kaydıyla açılan özel eğitim sınıflarına kaydedilir."

    İlkokula kayıt:

    "a) İlkokulların birinci sınıfına, kayıtların yapıldığı yılın eylül ayı sonu itibarıyla 69 ayını dolduran çocukların kaydı yapılır. Ayrıca 66, 67 ve 68 aylık çocuklardan velisinin yazılı isteği bulunanlar da ilkokul birinci sınıfa kaydedilir.

    b) Okul müdürlükleri, yaşça kayıt hakkını elde eden çocuklardan 69, 70 ve 71 aylık olanları velisinin yazılı talebi bulunması halinde okul öncesi eğitime yönlendirir veya kayıtlarını bir yıl erteler."

  • Kayıt, Aidat, Katkı ve Bağış Ücretleri Hakkında

    Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 42 inci maddesinde "İlköğretim, kız ve erkek bütün vatandaşlar için zorunludur ve Devlet okullarında parasızdır." denilmektedir.

    Millî Eğitim Bakanlığı Okul Aile Birliği Yönetmeliğinin 15 inci maddesinin ikinci fıkrasında “Birlikler, velileri hiçbir surette bağış yapmaya zorlayamaz, okul kayıt döneminde bağış ve yardım toplayamaz." hükmü yer almaktadır. 

    Ayrıca 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu'nun 16. maddesinde; "Eğitim kurumlarının amaçlarının gerçekleştirilmesine katkıda bulunmak için okul ile aile arasında işbirliği sağlanır. Bu amaçla okullarda okul-aile birlikleri kurulur. Okul-aile birlikleri, okulların eğitim ve öğretim hizmetlerine etkinlik ve verimlilik kazandırmak, okulların ve maddi imkânlardan yoksun öğrencilerin zorunlu ihtiyaçlarını karşılamak üzere; aynî ve nakdî bağışları kabul edebilir, maddi katkı sağlamak amacıyla sosyal ve kültürel etkinlikler ve kampanyalar düzenleyebilir, okulların bünyesinde bulunan açık alan, kantin, salon ve benzeri yerleri işlettirebilir veya işletebilirler. Öğrenci velileri hiçbir surette bağış yapmaya zorlanamaz. Okul-aile birliklerinin kuruluş ve işleyişi, birlik organlarının oluşturulması ve seçim şekilleri, sosyal ve kültürel etkinliklerden sağlanan maddi katkılar, bağışların kabulü, harcanması ve denetlenmesi ile açık alan, kantin, salon ve benzeri yerlerin işlettirilmesi veya işletilmesinden sağlanan gelirlerin dağıtım yerleri ve oranları, harcanması ve denetlenmesine dair usul ve esaslar, Maliye Bakanlığı ve Milli Eğitim Bakanlığınca müştereken hazırlanan yönetmelikle düzenlenir." hükmü yer almaktadır.

    Okul yönetimi ile ilgili şikâyetlerinizi okulunuzun bağlı bulunduğu İl/İlçe Millî Eğitim Müdürlüğüne bildirebilirsiniz.

  • Okula yeni kayıt için hangi bilgi/ belge talep edilir?

    • Okul öncesi eğitim ve ilköğretim kurumlarında yeni kayıtlar, temmuz ayının ilk iş gününde başlar. Kayıt işlemi, 25/4/2006 tarihli ve 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu hükümlerince oluşturulan ulusal adres veri tabanındaki yerleşim yeri adres bilgileri esas alınarak, e-Okul sistemi üzerinden yapılır. Kayıt işlemleri sırasında veliden herhangi bir belge talep edilmez.

       

    •  

  • Adrese dayalı okul kayıt işlemleri nasıl yapılmaktadır?

    Öğrencilerin, yerleştirilecekleri okulları belirlemek üzere mart ayında il/ilçe millî eğitim müdürünün görevlendireceği müdür yardımcısı veya şube müdürünün başkanlığında, eğitim bölgesindeki okulların özelliklerine göre seçilen en çok beş okul müdüründen öğrenci yerleştirme komisyonu oluşturulur. Kayıt alanı belirlenecek okulların müdürlerinin de görüşleri alınır. Gerek görülmesi hâlinde görüşleri alınmak üzere ilgili yerleşim biriminin köy/mahalle muhtarları ile kamu kurum ve kuruluşlarının yetkilileri de toplantıya davet edilebilir.

    Komisyon, okulların fiziki kapasite ve ulaşım imkânlarını dikkate alarak öğrenci alınacak kayıt alanlarını belirler ve e-Okul Yönetim Bilgi Sisteminin ilgili bölümüne işler. 

    İl/ilçe millî eğitim müdürlüklerince yukarıda belirtilen açıklamalar doğrultusunda yapılan çalışmalar ile okullarımızın kayıt bölgeleri oluşturulmaktadır.

    Oluşturulan kayıt bölgeleri neticesinde Bakanlığımızca Temmuz ayının ilk iş gününden itibaren e-Kayıt sonuçları ilan edilir. Velilerimiz e-Devlet Kapısı üzerinden Milli Eğitim Bakanlığı Hizmetleri altında yer alan “İlköğretim Okulları Adrese Göre Kayıt Okulu Sorgulama (e-Kayıt)” ekranından öğrencilerinin hangi okul öncesi, ilkokul ve ortaokula kaydının yapılacağı bilgisine erişim sağlayabilmektedir.

  • İlkokul öğrencilerimizi akademik olarak desteklemek için hangi çalışmalar gerçekleştiriliyor ?

    Özellikle kırsal bölgelerde birleştirilmiş sınıf uygulaması yapılan okullarımızdaki öğretmen ve öğrencilerimiz için Türkçe (1-2-3-4. sınıflar ve ilk okuma yazma), Matematik (1-2-3-4. sınıflar),  Fen Bilimleri (3-4. sınıf),  Hayat Bilgisi (1-2-3. sınıf), Sosyal Bilgiler (4. sınıf)  alanında 17 adet çalışma kitabı öğretmenlerin ödevli saatlerde de kullanabileceği ve öğrencilerin bireysel veya grupla gerçekleştirebileceği etkinlikler esas alınarak öğrencilerin ihtiyaçlarına ve hazır bulunuşluklarına uygun şekilde hazırlanmıştır. Materyaller 2020-2021 eğitim öğretim yılında ilk kez bastırılmış ve birleştirilmiş sınıf uygulaması yapılan okullardaki öğrencilerimize dağıtımı tamamlanmıştır. Bununla birlikte tüm ilkokul öğrencilerimizin de kullanımı için EBA ile birlikte http://tegmmateryal.eba.gov.tr  internet adresinde yayınlanmıştır.

    İlkokulda her bir sınıf seviyesinde ayrı ayrı olmak üzere Türkçe, Matematik, Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri ve Sosyal Bilgiler derslerine yönelik olmak üzere hazırlanan 14  çeşit çalışma kitabı ilk kez basımı yapılarak 2020-2021 eğitim öğretim yılında  tüm öğrencilerimize ücretsiz verilmiştir. Materyaller ayrıca  EBA’da yayınlanmıştır.

    İlkokul Türkçe, Matematik, Müzik ve İngilizce vb. derslere yönelik pedagojik yaklaşımı kuvvetli, kavramsal derinliği önde tutan, konu bütünlüğü taşıyan, yüksek etkileşimli dijital içerik çalışmaları da devam etmekle birlikte simülasyon, animasyon, video, ses, infografik, infovideo, eğitsel oyun, etkileşimli uygulama, 3 boyutlu uygulamalar gibi gerçek yaşamla bağlantılı olarak hazırlanan içeriklerden Kurulca onaylananlar EBA’da yayınlanmıştır.

    Yabancı dil eğitiminde yardımcı kaynak ihtiyacını büyük ölçüde ortadan kaldırmaya yönelik, öğretmen ve öğrencilerimizin gereksinimlerine cevap verecek nitelikte kademelere göre farklılaşan içerikler oluşturulması amacıyla 4 temel beceriye (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) odaklanan   İngilizce dersi etkinlik kılavuzları ilkokul 2., 3. ve 4. sınıf seviyeleri için ayrı ayrı  hazırlanmıştır. Ayrıca, 34 tema çerçevesinde görselli kelime kartları hazırlanmıştır.

  • Ortaokul öğrencilerimizi akademik olarak desteklemek için hangi çalışmalar gerçekleştiriliyor?

    Öğrencilerimizi yüz yüze ve uzaktan eğitim faaliyetlerinde akademik olarak desteklemek ve derslerin işlenişindeki verimliliği artırabilmek amacıyla  Temel Eğitim Genel Müdürlüğünce yürütülen çalışmalar devam etmektedir. Buna göre ortaokul öğrencilerimize yönelik ;

    Ortaokulda her bir sınıf seviyesi için ayrı ayrı olmak üzere Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler ve T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük derslerinde çalışma sayfaları şeklinde 112 fasikülden oluşan 16 kitap hazırlanmış,  EBA ile birlikte http://tegmmateryal.eba.gov.tr internet adresinde yayınlanmıştır.   

    Ortaokul Türkçe, Matematik, Müzik ve İngilizce vb. derslere yönelik pedagojik yaklaşımı kuvvetli, kavramsal derinliği önde tutan, konu bütünlüğü taşıyan, yüksek etkileşimli, simülasyon, animasyon, video, ses, infografik, infovideo, eğitsel oyun, etkileşimli uygulama, 3 boyutlu uygulamalar gibi gerçek yaşamla bağlantılı olarak hazırlanan içerikler EBA’da ve http://tegmmateryal.eba.gov.tr internet adresinde yayınlanmıştır.

    Yabancı dil eğitiminde yardımcı kaynak ihtiyacını büyük ölçüde ortadan kaldırmaya yönelik, öğretmen ve öğrencilerimizin gereksinimlerine cevap verecek nitelikte kademelere göre farklılaşan içerikler oluşturulması amacıyla 4 temel beceriye (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) odaklanan  İngilizce dersi etkinlik kılavuzları ortaokul 5., 6., 7. ve 8. sınıf için ayrı ayrı hazırlanmıştır.Ayrıca, 34 tema çerçevesinde görselli kelime kartları hazırlanmıştır.

  • 100 Temel Eser Uygulaması devam ediyor mu?

    • Öğrencilerimize okuma alışkanlığı kazandırmak amacıyla uygulanmaya başlanan 100 Temel Eser uygulaması Bakanlığımızca yapılan detaylı araştırma ve çalışmalar da dikkate alınarak  2018/17 No’lu Genelge ile  uygulamadan kaldırılmış olup öğrencilerimizin öğretmenlerimizin rehberliğinde Anayasa’ya, yasalara ve milli eğitimin temel amaçlarına ters düşmeyecek, millî ve insanî değerlere saygılı bütün eserlerden yararlandırılması sağlanmıştır.

       

    •  

  • İlkokula kayıt erteleme için rapor alınabilir mi?

    Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 11 inci maddesinin altıncı fıkrasının (a) ve (b) bentlerinde ;

    “İlkokulların birinci sınıfına, kayıtların yapıldığı yılın eylül ayı sonu itibarıyla 69 ayını dolduran çocukların kaydı yapılır. Ayrıca 66, 67 ve 68 aylık çocuklardan velisinin yazılı isteği bulunanlar da ilkokul birinci sınıfa kaydedilir.

    Okul müdürlükleri, yaşça kayıt hakkını elde eden çocuklardan 69, 70 ve 71 aylık olanları velisinin yazılı talebi bulunması halinde okul öncesi eğitime yönlendirir veya kayıtlarını bir yıl erteler.”

    hükümleri kapsamında ilkokula kayıt işlemleri yapılmakta olup söz konusu maddenin (b) bendinde yapılan 10/7/2019 tarihli değişiklikle sağlık raporu istenmesi uygulaması kaldırılmıştır.

  • Okul öncesi eğitim kurumlarında kayıt veya aidat ücreti alınır mı?

    Millî Eğitim Bakanlığı  Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 67’nci maddesinin birinci fıkrasına göre “Okul öncesi eğitim hizmeti resmi okul öncesi eğitim kurumlarında ücretsizdir."

  • Okul öncesi eğitim kurumları kayıtlar nasıl yaptırılır? Okul öncesi eğitim kurumlarında nakil nasıl yapılır?

    Okul öncesi eğitim kurumlarında çocukların kayıtları Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 11’inci maddesinin birinci fıkrasındaki “(Değişik:RG-25/6/2015-29397)  Okul öncesi eğitim ve ilköğretim kurumlarında yeni kayıtlar, temmuz ayının ilk iş gününde başlar. Kayıt işlemi, 25/4/2006 tarihli ve 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu hükümlerince oluşturulan ulusal adres veri tabanındaki yerleşim yeri adres bilgileri esas alınarak, e-Okul sistemi üzerinden yapılır. Kayıt işlemleri sırasında veliden herhangi bir belge talep edilmez.” hükmü ve aynı Yönetmeliğin 11’inci maddesinin beşinci fıkrasının (e) bendindeki “Çocuğun aday kaydı e-Okul sistemi üzerinden alınır. Kesin kaydı yapılan çocukların velilerine Acil Durumlarda Başvuru Formu EK-1doldurtularak Sözleşme EK-2 imzalanır.” hükmü gereği yapılır.

    Okul öncesi eğitim ve ilköğretim kurumlarında öğrenci nakli Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 12’nci maddesindeki “(1) Okul yönetimi, bu Yönetmeliğin 10 uncu ve 11 inci maddelerinin ilgili hükümlerindeki şartları taşıyan öğrencinin naklini, öğrenci velisinin başvurusu üzerine e-Okul sisteminde gerçekleştirir. (2) (Değişik:RG-16/6/2016-29744) Nakiller eylül ayının ilk iş günü başlar ve ders yılı sonuna 15 iş günü kalıncaya kadar devam eder. Ancak doğal afet, sağlık ve ailenin adres değişikliği gibi nedenlerde bu süre aranmaz. (3) İller arası nakillerde en çok beş günlük süre devamsızlıktan sayılmaz.” hükümleri doğrultusunda gerçekleştirilir.Yine aynı Yönetmeliğin 11’inci maddesinin beşinci fıkrasının (f) bendindeki "Kayıtlarda bir sonraki eğitim ve öğretim yılında zorunlu eğitime başlayacak çocuklar ile okulun bulunduğu kayıt alanındaki çocuklara öncelik tanınır...." ifadesi gereği çocukların öncelikle kayıt alanındaki okula kayıt edilmesi gerekmekle birlikte fizikî mekanı müsait olan kayıt alanı dışındaki okul öncesi eğitim kurumlarına nakil  yaptırılması da  mümkündür.

  • Okul öncesi eğitim kurumlarında etkinlik saati süreleri nasıldır? Okul öncesi eğitim kurumlarında teneffüs yapılabilir mi?

    Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin “Etkinlik, ders, etüt ve dinlenme süreleri” başlıklı 6. maddesinin (a) bendinde yer verilen “okul öncesi eğitim kurumlarında güne başlama oyun, beslenme, temizlik, etkinlik, dinlenme ve günü değerlendirme zamanlarını da içerecek şekilde günde ellişer dakikalık aralıksız 6 etkinlik saati süre ile normal eğitim yapılması esastır.” ifadesi gereği okul öncesi eğitim kurumlarında eğitimin aralıksızolacak şekilde ve her bir etkinlik saatinin 50 dakika olacak şekilde uygulanması gerekmektedir. Bu maddeden okul öncesi eğitim kurumlarında teneffüs uygulaması bulunmadığı ve etkinlik saatlerinin güne başlama, oyun, beslenme, temizlik, etkinlik, dinlenme ve günü değerlendirme zamanlarını da içerdiği anlaşılmaktadır.

     Dünya ülkelerinde olduğu gibi ülkemizde de okul öncesi eğitimde yaş grubunun küçük olmasından dolayı etkinlik saatleri; beslenme, dinlenme, serbest etkinlik gibi faaliyetleri de  kapsayacak şekilde bütüncül  bir şekilde uygulanmaktadır. Her mesleğin kendine has özelliği ve zorunlulukları olduğu gibi etkinliklerin kesintisiz ve bütüncül olarak yürütülmesi de okul öncesi eğitimin bir özelliği ve gereğidir. Henüz öz bakım becerileri gelişmemiş çocuklara öğretmen gözetim ve denetimi olmaksızın teneffüs yaptırılması pedagojik açıdan uygun değildir.

  • Okul öncesi öğretmenleri teneffüslerde koridorda, katlarda ve bahçede nöbet tutarlar mı?

    Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’nin 44’üncü maddesinin ikinci fıkrasındaki "Bağımsız anaokulu, ana sınıfı ve uygulama sınıfı öğretmenleri okul öncesi eğitim öğrencilerinin bulunduğu alanlarda, kendi devrelerinde ve etkinlik saatleri dışındaki zamanlarda nöbet tutarlar." hükmü gereği okul öncesi öğretmenleri nöbet görevlerini sadece okul öncesi öğrencilerinin olduğu alanlarda, ders başlamadan önce ve ders bitiminden sonra yerine getirirler. İlgili okulun teneffüs saatlerinde okul öncesi öğretmeni kendi sınıfında çocukların başında olduğu için teneffüs nöbetini de fiili olarak tutmuş sayılmaktadır.

    Yönetmelik hükmü gereği bu öğretmenlere, dersler başlamadan önce veya ders saatlerinden sonra okul öncesi öğrencilerinin olmadığı katlarda, koridorlarda veya bahçelerde nöbet tutturulması, okulun teneffüs saatlerinde nöbet görevi adı altında sınıflarından dışarıda görev verilmesi mümkün değildir.

    Okul öncesi öğretmenlerinin nöbet görevi; diğer öğretmenlerin nöbetlerinde olduğu gibi derslerin başlamasından 30 dakika önce başlar, anaokulu, ana sınıfı veya uygulama sınıfının son dersinin bitiminden 30 dakika sonra da sona erer. İlgili okulun öğretmenler kurulunda alınan karara göre bu süreler 15 dakikadan az olmamak üzere kısaltılabilir. Ana sınıflarında görev yapan okul öncesi öğretmenlerin ders bitimindeki nöbet görevleri 50’şer dakikalık günlük 6 etkinlik saati derslerinin bitiminden sonra başladığı için bu öğretmenlere, diğer öğrencilerin (ilkokul, ortaokul, lise) son ders bitimi dikkate alınarak ve diğer sınıfların son ders çıkışına kadar bekletilerek nöbet görevi verilemez.

  • Taşıma yoluyla eğitim yapılan okullar bünyesinde görev yapan okul öncesi öğretmenleri ders saati bittiği halde okul çıkış saatine kadar okulda bekletilebilirler mi?

    Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’nin 44. maddesinin ikinci fıkrasındaki "Bağımsız anaokulu, ana sınıfı ve uygulama sınıfı öğretmenleri okul öncesi eğitim öğrencilerinin bulunduğu alanlarda, kendi devrelerinde veetkinlik saatleri dışındaki zamanlarda nöbet tutarlar." hükmü gereği okul öncesi öğretmenleri nöbet görevlerini sadece okul öncesi öğrencilerinin olduğu alanlarda, ders başlamadan önce ve ders bitiminden sonra yerine getirirler.

    Ana sınıflarında görev yapan okul öncesi öğretmenlerin ders bitimindeki nöbet görevleri 50’şer dakikalık günlük 6 etkinlik saati derslerinin bitiminden sonra başladığı için bu öğretmenlere, diğer öğrencilerin (ilkokul, ortaokul, lise) son ders bitimi dikkate alınarak ve diğer sınıfların son ders çıkışına kadar bekletilerek nöbet görevi verilemez.

  • Çocuk kulüplerinde kimler görev alabilir?

    Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Çocuk Kulüpleri Yönergesinin “Kulüp koordinatör öğretmeni, öğretmen ve usta öğretici görevlendirilmesi ve görevleri” başlıklı 12’inci maddesindeki “(1) Çocuk kulübünde görevlendirilecek usta öğretici/öğretmen ve gerekmesi hâlinde koordinatör öğretmen, yönetim kurulunca tespit edilir. İhtiyaçtan fazla başvuru olması hâlinde, görevlendirme işlemlerindeki öncelik; diploma, sertifika, iş deneyimi ve benzeri hususlar belgeye dayalı olarak yönetim kurulunca belirlenerek seçim yapılır ve dosyasında bulundurulur. (2) Alan dışından görevlendirilen usta öğreticilere, rehberlik ve gözetim faaliyetlerini yürütmek üzere üç gruba kadar 1 (bir) koordinatör öğretmen görevlendirilir. Grup sayısının üçü geçmesi halinde ikinci koordinatör öğretmen görevlendirilir. İstekli olmaması durumunda okul dışından da alan mezunu öğretmenler koordinatör öğretmen olarak görevlendirilebilir. (3) Çocuk kulübünde görevlendirilen usta öğretici/öğretmen ve koordinatör öğretmen, en az 15 gün önceden görevlendirme onayının iptalini isteyebilir. Bu kişiler, yerlerine görevlendirme yapılıncaya kadar görevlerini sürdürürler. Bu süre 15 günü geçemez.” hükümler gereği çocuk kulüplerinde usta öğretici/öğretmen ve gerekmesi halinde koordinatör öğretmen görevlendirilebilir. Öğretmenlerin ve usta öğreticilerin çocuk kulüplerinde görev alması isteğe bağlıdır.

  • Çocuk kulüplerinde ne tür etkinlikler yapılır?

    Çocuk kulüplerinde yapılacak etkinlikler,Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Çocuk Kulüpleri Yönergesinin 7’nci maddesinin birinci fıkrasında yer alan “Kulüp etkinlikleri, Türk millî eğitimin genel amaç ve temel ilkeleri ile eğitim/öğretim programlarına uygun olarak yürütülür.” ve aynı maddenin ikinci fıkrasında belirtilen “(Değişik 10/03/2016 tarih ve 2852884 sayılı Makam Oluru) Çocuk kulübü etkinliklerinde; çocuk/öğrencilerin yaş ve gelişim durumlarına göre geleneksel çocuk oyunları, halk oyunları, güzel sanatlar, beden eğitimi ve spor çalışmaları, değerler eğitimi, yabancı dil, bilim olimpiyatları ve proje çalışmaları ile gelişim alanlarını destekleyecek benzeri faaliyetler yapılır. Ancak, ilköğretim kurumlarında yaz tatilinde açılacak kulüp faaliyetlerinde günlük iki saati geçmemek üzere eğitim ve öğretimi destekleyici çalışmalara yer verilebilir.” hükmü doğrultusunda belirlenir.

  • Beceri eğitimi yaptırılan çocuk gelişimi ve eğitimi öğrencilerinin hizmetlerinden okul öncesi eğitim kurumlarında yararlanılabilir mi? Bir şubede kaç stajyer bulunabilir?

    3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanunu gereğince mesleki eğitim kapsamında beceri eğitimi yaptırılan çocuk gelişimi ve eğitimi öğrencilerinin hizmetlerinden de yararlanıldığı Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinde belirtilmektedir. Bu doğrultuda mevzu bahis Yönetmeliğin 45’inci maddesinin üçüncü fıkrasındaki “İl/ilçe millî eğitim müdürlüklerince bir şubede en fazla bir stajyer öğrenci olmak kaydıyla okul öncesi eğitim kurumlarında 5/6/1986 tarihli ve 3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanunu gereğince mesleki eğitim kapsamında beceri eğitimi yaptırılan çocuk gelişimi ve eğitimi öğrencilerinin hizmetlerinden de yararlanılır. Beceri eğitimi yapacak öğrenci sayısının o il/ilçe merkezindeki okul öncesi şube sayısından fazla olması durumunda; her şubeye birer öğrenci verilmiş olması kaydı ile bir şubeye birden fazla da öğrenci verilebilir. Bu öğrencilerin okul/sınıflara yoğunlaşmayı engelleyecek şekilde dengeli olarak dağıtımı sağlanır. Beceri eğitimi yapılacak okul öncesi eğitim kurumlarının planlaması il/ilçe millî eğitim müdürlükleri tarafından yapılır.” hükmü gereği öncelikle bir il/ilçe merkezinde her bir şubede en az bir stajyer öğrenci bulundurulur.

    Stajyer öğrenci sayısının bir il/ilçe merkezinde okul öncesi şube sayısından fazla olması durumunda bir şubeye ikinci bir stajyer öğrenci verilebilir.

  • Destekleme ve Yetiştirme Kurslarında görev alan öğretmenlerin ek ders ücret hesaplamaları nasıl olacak?

    Cevap: Destekleme ve Yetiştirme Kurslarında görev alan öğretmenlerin ek ders ücret ödemeleri Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Kararın Yetiştirme, okuma -yazma ve uyum kursları başlıklı 8'inci maddesi kapsamında yapıldığından hafta içinde okuttukları dersler öncelikle aylık karşılığında değerlendirilecek; aylık karşılığı ders görevlerinin üzerinde okuttukları dersler ise ek ders ücretinden sayılacak; bu kapsamda varsa cumartesi ve pazar günleri okutulan dersler ise, aylık karşılığı ders görevlerinden bağımsız olarak doğrudan ek ders ücreti karşılığında değerlendirilecektir. Öğretmenlerin DYK kurslarında ne kadar ders görevi alacakları ise Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü Örgün ve Yaygın Eğitimi Destekleme ve Yetiştirme Kursları Tanıtım Kitapçığındaki açıklamalara göre değerlendirilecektir.

  • İmam Hatip Ortaokullarına öğrenci kayıtları adrese dayalı mı?

    İmam Hatip Ortaokullarına öğrenci kayıtları adrese dayalı değildir. (Hafızlık Programı uygulayan Ortaokullar hariç)

  • E-imzamı aldım ne yapmalıyım?

    Aşağıda verilen bağlantıyı açarak gerekli işlemleri gerçekleştirebilirsiniz.

    E-imza yükleme

     

  • E-imza başvurusu nasıl yapılır?

    Buradaki adımları izleyerek yapabilirsiniz.

Yenişehir Mahallesi Eğitim Caddesi No1/3 KOCAKÖY/DİYARBAKIR - 04128112405 (santral)

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.